Przy projektowaniu ulotek powinieneś zwrócić uwagę nie tylko na ich treść czy układ, ale także na kolorystykę. To właśnie ona najmocniej oddziałuje na psychikę i buduje skojarzenia. Jeśli nie wiesz, na jakie kolory się zdecydować, przygotowaliśmy krótkie zestawienie z najważniejszymi skojarzeniami.
Jaki kolor wybrać?
Dobrze, aby ulotki nawiązywały kolorystycznie do loga czy grafik firmy. Nie powinno być ich jednak zbyt wiele, aby nie rozpraszały odbiorcy – najlepiej wybrać trzy, maksymalnie cztery barwy przewodnie.
Czerwony
Jest mocno pobudzający, oddziałujący na emocje. Kojarzy się z romansem, miłością, ale także z niebezpieczeństwem. Silnie zwraca uwagę, więc idealnie nada się na ulotki promocyjne czy takie zawierające kupony rabatowe.
Niebieski
Wzbudza zaufanie, uspokaja i odstresowuje. Kojarzony z bezpieczeństwem, stabilnością i zaufaniem, często wykorzystywany przez agencje ubezpieczeniowe. Z drugiej strony jest to kolor czystości, nierozłączny z reklamami wody czy ekologicznych produktów.
Fioletowy
To kolor przywodzący na myśl luksus, bogactwo, tajemniczość, lojalność oraz unikatowość. Jest idealny, aby wyróżnić firmę, podkreślić jej wyjątkowość. Jaśniejsze odcienie fioletu takie jak fiołkowy czy lawendowy uspokajają i tworzą przytulną atmosferę.
Żółty
To bardzo intensywna barwa – po dłuższym czasie trudno na nią patrzeć, dlatego lepiej użyć jej do akcentów, dodatków. Kojarzona ze szczęściem, optymizmem, radością, wakacjami. Najlepiej sprawdzi się przy turystyce oraz produktach dla dzieci.
Zielony
Podobnie jak niebieski, to bardzo uspokajający, wyciszający kolor, jeszcze mocniej kojarzony z naturą i ekologią. Symbolizuje także odpoczynek, rozwój oraz życie. To najlepszy wybór przy branżach ekologicznych, ale także w bankowości.
Biały oraz czarny
Są klasyczne i profesjonalne. To idealne kolory bazowe – ze względu na swoją neutralność dobrze łączą się z pozostałymi barwami.
Jeśli wybrałeś już odpowiednie kolory i chciałbyś zaprojektować swoje ulotki, na stronie https://chroma.pl/pl/ulotki możesz nie tylko wybrać projekt od a do z, ale także sprawdzić jego wycenę.