Pozycjonowanie stron ma ogromne znaczenie dla widoczności strony. Nie ma wątpliwości, że jakakolwiek witryna internetowa, żeby mogła osiągnąć sukces, musi być przede wszystkim widoczna. Z tego właśnie powodu kluczowe jest zadbanie o jej pozycję w wyszukiwarce, co umożliwia większej ilości użytkowników znalezienie właśnie jej. Oczywiście pozycjonowanie stron nie należy do łatwych zajęć. Google nie tworzy przecież gotowych poradników z instrukcjami krok po kroku, co zrobić, by być numerem jeden w wyszukiwarce. Co więc trzeba wiedzieć o SEO? Jak je opanować? Co robić, by strona była łatwa do znalezienia?
Czym jest pozycjonowanie?
Na początek koniecznie powinniśmy zacząć od tego, czym tak właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych. Jest to optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek tak, by zwiększyć ich widoczność. Jeśli nie słyszałeś nigdy o pozycjonowaniu, ale obiło Ci się o uszy pojęcie „SEO”, to też trafiłeś w odpowiednie miejsce. SEO www to skrót od Search Engine Optimization, czyli w dosłownym tłumaczeniu oznacza on optymalizację pod wyszukiwarki. Dlatego właśnie zawsze w tym samym miejscu mówi się o SEO i pozycjonowaniu.
Historia pozycjonowania stron www
Po raz pierwszy termin Search Engine Optimization został użyty w 1997 roku w USA na Uniwersytecie Stanforda. Do naszego kraju dotarł kilka lat później. W 2002 roku zaczęto powszechnie używać terminu „pozycjonowanie stron”. Oczywiście pierwsze próby pozycjonowania miały miejsce, kiedy tylko pojawiły się wyszukiwarki i ludzie zaczęli zauważać związek pomiędzy pozycją strony na liście wyszukiwań a liczbą jej odwiedzin. Od tego czasu SEO przeszło wiele zmian. Wraz z rozwojem dostępnych technologii rozwinęły się też metody pozycjonowania stron i stały się zdecydowanie bardziej finezyjne.
Pozycjonowanie stron cena
Warto też zauważyć, że cennik pozycjonowania stron jest uzależniony od wielu czynników. Wpływa na nią doświadczenie fachowców oraz ich kompetencje. Osoby, które mogą pochwalić się bogatym portfolio, mają większe doświadczenie i zwykle lepiej wiedzą, jakie działania przynoszą najlepsze efekty. Bardzo ważne jest też to, jak skomplikowane akcje muszą zostać podjęte, by strona mogła uzyskać zadowalającą pozycję, a to z kolei jest uzależnione od tego, w jakim stanie znajduje się ona wyjściowo. Trzeba jednak pamiętać, że dobre wypozycjonowanie strony jest inwestycją, która może się zwrócić. Regularny monitoring pozycji pozwoli na ocenę postępów i
Jakie są zalety pozycjonowania?
Najważniejszą zaletą pozycjonowania jest wzrost widoczności strony www w wynikach organicznych. Nie bez powodu mówi się, że jeśli jakaś witryna znajduje się na drugiej stronie wyników Google, to równie dobrze mogłoby jej nie być. Jeśli strona znajduje się na jednym z pierwszych miejsc listy wyników, to z pewnością odnotuje ona wzrost liczby odwiedzin i zwiększy szanse na dotarcie do potencjalnych klientów i wygenerowanie większych przychodów. Dobra pozycja to też zdobycie przewagi nad konkurencją z branży oraz zwiększenie rozpoznawalności i budowanie zaufania do marki.
Samodzielnie czy z fachowcem?
Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron, to dużo więcej niż sprawdzanie pozycji w Google. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, w którym ważna jest konsekwencja działań oraz odpowiednie ich planowanie. Nie sposób jest zajmować się tym bez doświadczenia i odpowiedniego wyszkolenia. Teoretycznie można pozycjonować stronę samodzielnie, a trzeba liczyć się z tym, że laik nie osiągnie takich wyników, jak specjalista. Zależy Ci na efektach? Zatrudnij eksperta.