Balony pneumatyczne bez wątpienia są najbardziej rzucającymi się w oczy nośnikami reklamy zewnętrznej. Tym bardziej może dziwić, że nie są tak powszechnie wykorzystywane przez firmy, jak chociażby billboardy czy nawet bannery. Po części jest to spowodowane obawami o wysoką cenę produkcji nośnika (co w praktyce nie jest prawdą), a po części przekonaniem, że balon pneumatyczny sprawdza się wyłącznie podczas imprez plenerowych, ewentualnie wydarzeń organizowanych w dużych halach. Pora więc uporządkować kilka kwestii. W naszym artykule wyjaśniamy, w czym balon pneumatyczny jest znacznie lepszy niż inne popularne nośniki reklamy, z jakich korzystają firmy w naszym kraju.
Mobilność
To jedna z największych zalet balonów pneumatycznych w porównaniu z innymi popularnymi nośnikami reklamy zewnętrznej. Co prawda bannery czy flagi również można przenosić między miejscami ekspozycji, ale jest to bardziej kłopotliwe – zwłaszcza, gdy banner znajduje się na znacznej wysokości, a flagi nie da się złożyć tak, aby przewieźć ją samochodem osobowym.
Mobilność balonów pneumatycznych pozwala bardzo szybko przetransportować taki nośnik np. sprzed siedziby firmy na teren imprezy plenerowej, której przedsiębiorstwo jest sponsorem. Umożliwia to również regularną zmianę miejsca ekspozycji – na przykład wtedy, gdy okaże się, że wybrana lokalizacja jednak nie zapewnia optymalnej widoczności elementów identyfikacji wizualnej marki. W przypadku billboardów czy siatek na budynkach jest to o wiele bardziej skomplikowane.
Wyrazistość
Balon pneumatyczny jest tym typem nośnika reklamowego, obok którego trudno jest przejść obojętnie. Warto zauważyć, że balony mogą się znacząco różnić np. kształtem czy wysokością, co także pozwala wyróżnić markę przedsiębiorstwa i sprawić, że elementy identyfikacji wizualnej firmy będą – pisząc kolokwialnie – rzucać się przechodniom i kierowcom w oczy.
W dodatku balony pneumatyczne często są wyposażone we własne oświetlenie LED, a to już pozwala zapewnić marce widoczność przez całą dobę. Pod tym względem balony mocno dystansują większość popularnych nośników reklamy zewnętrznej.
Nietuzinkowość
Powierzchnia balonu pneumatycznego z reguły jest na tyle duża, że śmiało można się pokusić o przygotowanie jakiegoś kreatywnego projektu graficznego, który następnie zostanie nadrukowany na materiał. Warto przy tym wykorzystać fakt obłości i przestrzenności balonu. Oryginalny, atrakcyjny przekaz reklamowy będzie przykuwać uwagę odbiorców komunikatu, nawet z dużej odległości.
Warto podkreślić, że jako społeczeństwo jeszcze nie przywykliśmy do widoku balonów pneumatycznych, w przeciwieństwie do billboardów, plakatów czy bannerów, które nierzadko irytują i wyraźnie mamy już ich przesyt.
Uniwersalność
Balony pneumatyczne są wyjątkowe również pod względem uniwersalności ich zastosowania. Możesz je wykorzystywać na wiele różnych sposobów, by wymienić tylko:
- promowanie marki przedsiębiorstwa podczas imprez plenerowych i pod dachem,
- oznakowanie siedziby firmy, gdy np. jest ona słabo widoczna z ulicy i klienci mają problem, aby ją odnaleźć,
- podniesienie prestiżu organizowanego wydarzenia, np. dni otwartych dla przyszłych pracowników, eventu otwarcia nowej siedziby/linii produkcyjnej etc.,
- uatrakcyjnienie wystroju hali czy innego obiektu, w którym odbywa się impreza firmowa, np. z okazji jubileuszu, podpisania ważnego kontraktu itp.
Szybki i bezproblemowy montaż/demontaż
To spory atut balonów pneumatycznych, które nie wymagają zatrudniania fachowej ekipy do umieszczenia takiego nośnika w docelowym miejscu. Z montażem i demontażem balonu poradzi sobie każdy – jedyne, co trzeba zrobić, to przenieść go z bagażnika na wskazane miejsce, przymocować, a następnie podłączyć dołączony kompresor do prądu. Reszta zadzieje się sama.
Balon pneumatyczny jest również łatwy w przechowywaniu. Można go magazynować w firmie i wyjmować tylko wtedy, gdy jest potrzebny np. w związku ze sponsoringiem jakiegoś wydarzenia. Raz kupiony balon będzie służyć przedsiębiorstwu przez lata.
Jeśli więc rozważasz zainwestowanie w zewnętrzne nośniki reklamy i do tej pory Twój dylemat dotyczył tylko tego, czy wybrać billboardy czy bannery, to chyba daliśmy Ci tym artykułem do myślenia. Balon pneumatyczny może być złotym środkiem dla firm, które chcą mądrze ulokować swoje środki i zyskać prestiżowy nośnik sprawdzający się w wielu sytuacjach.
Pozostaje jeszcze pytanie: gdzie zamówić balon pneumatyczny?
Tutaj mamy dla Ciebie konkretną rekomendację. Jednym z najbardziej renomowanych producentów balonów i innych reklam pneumatycznych (np. bram, namiotów czy chwiejów) jest Grupa Luxpol.
W jej ofercie znajdziesz balony w czterech wariantach kształtów (żarówka, z talią, bez talii, kula), z oświetleniem LED oraz kompresorem. Nadruk na materiale jest wykonywany w technologii solwentowej lub druku sublimacyjnego. Ze szczegółami oferty możesz się zapoznać na stronie http://grupaluxpol.pl/balon-pneumatyczny.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, zdobytemu przy współpracy z różnymi branżami, potrafię dostosowywać podejście do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Na stronie Biznesuj.pl dzielę się wiedzą oraz praktycznymi poradami na temat prowadzenia biznesu, aby inspirować i wspierać przedsiębiorców w ich codziennych wyzwaniach. Zapraszam do lektury moich artykułów, które mogą stać się drogowskazem w dążeniu do sukcesu.”