Home Biznes Błędy popełniane w e–commerce – czego należy unikać?

Błędy popełniane w e–commerce – czego należy unikać?

by Agata

Prowadzisz swój biznes i chcesz go przenieść do sieci? E–commerce to nie tylko sprzedaż produktów, ale i usług. Daje szansę na rozwój firmy, jednak niesie także pewne zagrożenia. Pierwszym krokiem powinno być więc poznanie możliwych do popełnienia błędów, dzięki czemu można ich w przyszłości uniknąć.

Nieprzemyślany marketing, duplikowane treści i brak własnych zdjęć

Największym błędem, który często powielają przedsiębiorstwa działające w e-commerce jest przede wszystkim brak pomysłu na marketing. Ważnym elementem jest między innymi komunikacja z klientem, której nie ma lub prowadzona jest w niewłaściwy sposób. Dzięki temu przedsiębiorstwa niczym nie wyróżniają się na tle konkurencji i nie są dla odbiorców atrakcyjne lub pozostają niezauważone.

Ogromnym błędem, szczególnie w przypadku sklepu internetowego jest także duplikowanie treści i zdjęć. Po pierwsze kopiowanie ich bez zgody autora grozi konsekwencjami prawnymi. Ponadto są one bezwartościowe z punktu widzenia przeglądarek.

Błędy techniczne i bezpieczeństwo transakcji

Bardzo często podczas realizacji strony internetowej dla branży e–commerce trzeba liczyć się z dużymi kosztami. Te wiążą się z dopasowaniem rozwiązań technologicznych dla konkretnych branż. Chcąc zaoszczędzić, można zdecydować się na tańszego wykonawcę, jednak wówczas trzeba liczyć się z tym, że platforma może okazać się:

  • mało intuicyjna dla właściciela,
  • stwarzająca zagrożenie w zakresie danych klientów,
  • problematyczna w zakresie realizacji płatności.

Dla wielu klientów bardzo ważne będą udogodnienia w zakresie płatności, takie jak np. portfele elektroniczne, odłożenie terminu zapłaty, rozłożenie jej na raty czy szybkie transakcje internetowe. Takie opcje oferuje między innymi DotPay (https://www.dotpay.pl).

Social commerce – obecność na portalach społecznościowych

Spora część społeczeństwa spędza obecnie czas w social media. Szacuje się, że jest to nawet kilka godzin dziennie na jednego użytkownika. Warto więc wykorzystać ten kanał, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Brak firmowego konta i inwestycji w reklamy na portalach społecznościowych to ogromny błąd, przez który firma traci bardzo duże grono, znajdujących się tam potencjalnych klientów.

Related Posts

Leave a Comment