Błędy popełniane w e–commerce – czego należy unikać?

by Agata
0 comments

Prowadzisz swój biznes i chcesz go przenieść do sieci? E–commerce to nie tylko sprzedaż produktów, ale i usług. Daje szansę na rozwój firmy, jednak niesie także pewne zagrożenia. Pierwszym krokiem powinno być więc poznanie możliwych do popełnienia błędów, dzięki czemu można ich w przyszłości uniknąć.

Nieprzemyślany marketing, duplikowane treści i brak własnych zdjęć

Największym błędem, który często powielają przedsiębiorstwa działające w e-commerce jest przede wszystkim brak pomysłu na marketing. Ważnym elementem jest między innymi komunikacja z klientem, której nie ma lub prowadzona jest w niewłaściwy sposób. Dzięki temu przedsiębiorstwa niczym nie wyróżniają się na tle konkurencji i nie są dla odbiorców atrakcyjne lub pozostają niezauważone.

Ogromnym błędem, szczególnie w przypadku sklepu internetowego jest także duplikowanie treści i zdjęć. Po pierwsze kopiowanie ich bez zgody autora grozi konsekwencjami prawnymi. Ponadto są one bezwartościowe z punktu widzenia przeglądarek.

Błędy techniczne i bezpieczeństwo transakcji

Bardzo często podczas realizacji strony internetowej dla branży e–commerce trzeba liczyć się z dużymi kosztami. Te wiążą się z dopasowaniem rozwiązań technologicznych dla konkretnych branż. Chcąc zaoszczędzić, można zdecydować się na tańszego wykonawcę, jednak wówczas trzeba liczyć się z tym, że platforma może okazać się:

  • mało intuicyjna dla właściciela,
  • stwarzająca zagrożenie w zakresie danych klientów,
  • problematyczna w zakresie realizacji płatności.

Dla wielu klientów bardzo ważne będą udogodnienia w zakresie płatności, takie jak np. portfele elektroniczne, odłożenie terminu zapłaty, rozłożenie jej na raty czy szybkie transakcje internetowe. Takie opcje oferuje między innymi DotPay (https://www.dotpay.pl).

Social commerce – obecność na portalach społecznościowych

Spora część społeczeństwa spędza obecnie czas w social media. Szacuje się, że jest to nawet kilka godzin dziennie na jednego użytkownika. Warto więc wykorzystać ten kanał, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Brak firmowego konta i inwestycji w reklamy na portalach społecznościowych to ogromny błąd, przez który firma traci bardzo duże grono, znajdujących się tam potencjalnych klientów.

You may also like

Get New Updates nto Take Care Your Pet

Witaj na mojej stronie - jestem Agata i zapraszam do zapoznania się z ciekawostkami.. a więcej o mnie przeczytasz

@2024 – All Right Reserved.